Lady Gaga, is fan van BARE Fine Jewelry

Onlangs haalde Dries Criel de pers met zijn ontwerp voor wereldster Lady Gaga. Zij verscheen op het Pride Weekend in New York immers met een ring van BARE Fine Jewelry rond haar vinger, het label van Dries. Hoog tijd om meer te ontdekken over de gepersonaliseerde ring die de bezieler en designer achter deze fijne sieradenlijn voor Lady Gaga ontwierp.

Dries, hoe komt Lady Gaga bij een jonge, Belgische ontwerper terecht?

Dat is allemaal vrij onverwacht en snel gegaan. Enkele maanden geleden liep ik op een evenement toevallig haar stylist Tom Eerebout – eveneens een Belg – tegen het lijf. Ik had toen net zelf een ontwerp uit de Signet II-collectie aan, en hij zag er een ring voor Lady Gaga in. Hij heeft toen verschillende modellen uit die lijn meegenomen naar New York om ze aan Lady Gaga voor te stellen, en zij bleek er helemaal gek op te zijn.

Haar ring is een pièce unique, speciaal voor haar gemaakt. Hoe ben je te werk gegaan?

Net zoals de samenwerking vlot is beklonken, zjin we ook snel tot een gezamenlijke consensus gekomen voor het gepersonaliseerde ontwerp. Ik heb een variant op de bestaande ring gemaakt, waarbij ik met een andere kleurencombinatie heb gewerkt en haar ring met bruine diamant heb bezet. Het is een reversible ring: aan de ene kant werd haar Haus of Gaga-logo ingewerkt, aan de andere kant is de ring met met diamanten bezet.

Is deze ring volgens jou een typische BARE-creatie?

De ring heeft een zekere impact. Met zijn powerful karakter en hoog rock ’n roll-gehalte straalt hij een krachtig verhaal uit. In combinatie met het pure en strakke ontwerp is de ring zeker kenmerkend voor BARE. Tenslotte is de ring uiteraard ook uniseks, helemaal BARE en volledig passend bij de stijl van Lady Gaga.

Wat betekent het voor jou dat een wereldster als Lady Gaga jouw juweel draagt?

Het heeft voor een enorme boost gezorgd. Niet alleen is een gepersonaliseerd ontwerp voor een popster van haar kaliber heel goed voor mijn portfolio en zal dit er een blijvend plekje hebben, ook de Belgische pers liep er wild van. Hierdoor kregen we heel wat nationale aandacht, wat goed is voor het imago van BARE. Die aandacht zag zich ook vertaald in de verkoopcijfers, wat uiteraard ook mooi meegenomen is.

Heeft dit een invloed op de toekomstplannen voor BARE?

Zeker, want ook in Amerika werd de ring opgepikt. Het hoofddoel van BARE is de wereldmarkt bespelen. We willen het merk ook internationaal verder ontplooien en onze juwelen in de beste retail shops ter wereld aanbieden. Niet alleen bij juweliers, maar ook bij fashion boutiques en flagship stores. BARE heeft dankzij zijn aanwezigheid in een aantal landen in Europa al een bepaald internationaal karakter, maar de volgende stap is nu Amerika. Daarvoor is het ontwerp voor Lady Gaga zeker een bepalende factor geweest.