Yana Nesper

Opgericht in 1970 en een van de belangrijkste Europese spelers van natuurlijke parels, dat is het verhaal van de familie Nesper. Gedreven door vijf decennia aan passie voor het vak bouwde het toonaangevende bedrijf een rijke traditie uit, en veroverde ze onlangs zelfs het televisiescherm met hun jongste merk ‘Yana Nesper’ in de Netflix-serie Emily in Paris.

De liefde voor de natuurlijke parels ontstond nog voor de start van het bedrijf, toen Heinz Nesper op bezoek was bij de Japanse parelkwekerijen. In Japan legde hij meteen de filosofie vast waarmee hij wilde ondernemen. Eerlijkheid en loyaliteit werden zijn kernwaarden. Jaren later sprong de passie van hem en zijn vrouw over op hun zoon Frank. Frank kreeg als één van de eerste Europeanen ooit, de kans om te werken in de grootste Japanse parelkwekerij Tasaki Shinju. Zijn huwelijk met de getalenteerde Yana Nesper toverde het bedrijf om van een importeur van parels tot een sieradenlijn met een eigen ontwerp. Net zoals elke vrouw uniek is, is elk juweel dat ook.

De veelzijdigheid dat elke Yana Nesper-creatie biedt, werd zo gewaardeerd door de acteurs van Emily in Paris… ‘Je kan met 1 juweel, door het verwijderen van gouden elementen of parels, meerdere creaties creëren en dragen bij verschillende stylen, afhankelijk van de gelegenheid. In het derde seizoen van de razend succesvolle Netflix-serie werken hoofdpersonages Emily en Sylvie hun iconische looks af met de juwelen van Yana Nesper, die herkenbaar zijn door de blauwe saffier op één parel van elk juweel. De blauwe saffier symboliseert de kleur die de “blue sea” weerspiegelt waarin de parels ontspringen. Dit in combinatie met de ‘natural elegance’ touch die ze uitstralen, laat de personages schitteren in het decor van de stad van de liefde, Parijs.

Meer info :
Agency : ALFA Time
Veerle Pelckmans
+32 (0) 473 50 14 60 – vp@alfatime.eu
Frédéric Schoenmaeckers
+32 (0)475 50 75 75 – fs@alfatime.eu