Benjamin & Alexandra Leflot

BEHIND THE SCENES

“Je passie voor verfijning en echtheid durven uitdragen.”

Zowat een half jaar geleden openden Alexandra en Benjamin hun ‘Victor Joaillerie – Horlogerie’, een even uitnodigende als persoonlijke juwelier-horlogespeciaalzaak, een eigen wereld waar de klant in het middelpunt staat. Hun aanpak is altijd bewust net het tegenovergestelde van wat we gewend zijn in de sector.

En het is een succes! 

‘Victor’ is een eerbetoon aan Alexandra’s grootvader die het artistieke bij haar naar boven bracht en de aanleiding was voor een creatieve scholing, die leidde tot juwelen ontwerpen en vervaardigen. Of het nu gaat om de Victor ‘MySquare’-collectie of creaties op maat, een feest van elegantie en esthetiek is altijd verzekerd.

Benjamin Leflot brengt de nodige vaardigheden en ervaring in om dit gezamenlijke project te leiden. Dankzij zijn moderne visie op luxegoederen heeft hij dit project tot leven kunnen wekken en overweegt hij nu al de verdere ontwikkeling ervan.

Partnership als rode draad

Dat Alexandra en Benjamin Leflot partners zijn om hun droom in de juwelensector waar te maken is meer dan de basis voor hun verhaal. De filosofie van hun ‘partnership’ keert overal terug, in het bijzonder bij de keuze van hun leveranciers en de samenwerking ermee.

“Niet het aantal merknamen is belangrijk, wel de diepgang in de relatie met de merken die zich hier thuis voelen en met wie het voluit klikt”. Hun boetiekconcept overtuigde enkele prestigieuze merken, wat ook hun bank geruststelde om dit project te steunen.

Klanten worden gezien als ‘vrienden’, mensen die dezelfde interesses delen, die men in de gezelligheid en warmte van een ‘thuis’ ontvangt. 

Waar complexloze luxe thuis is

Benjamin Leflot toont zich ook een uitstekend ambassadeur voor de stad waar ze hun succesverhaal schrijven. “Charleroi heeft jammer genoeg nog te vaak een negatief imago, maar in werkelijkheid is het ‘Pays Noir’ grondig veranderd. Vele luxemerken doen het hier goed en dat trekt opnieuw investeerders naar onze stad”. De Carolos (inwoners) kopen lokaal en dat zwengelt de lokale economie aan.

Van die opbloei wil ‘Victor’ deel uitmaken. “We hebben een steeds loyaler klantenbestand, wat een goed voorteken is en ons vertrouwen in dit project sterkt”.