Gio Mio

DOSSIER FABRIKANTEN – DEEL 06

Van ontwerp tot afgewerkt product: juwelen creëren. Weinig Belgische fabrikanten gaan de uitdaging nog aan. Toch is het verhaal van de traditionele edelsmid nog niet uitverteld. Prestige volgde in deze zesdelige reportage de merken bij wie het ambachtelijke vuur onophoudelijk blijft branden.

Tijdens zijn jeugdjaren kwam Georges Sabbagh in de ban van natuurlijke vormen. De natuur als designer van bloemen, planten en bomen gaven hem de impuls om zich te bekwamen en ontwikkelen om in de toekomst zijn eigen merk te lanceren. Voorafgaand verzekerde hij zich van de nodige knowhow. In België zocht en vond hij een weg in de juwelensector. Hij sprokkelde ervaring, o.a. als goudsmid, door te werken voor verschillende merken.

Wat al lang een uitgemaakte zaak was, werd in 2015 werkelijkheid met de oprichting van een eigen juwelenmerk: GioMio. GioMio staat voor tijdloze luxe juwelen, die van A tot Z in eigen beheer ontstaan. Georges Sabbagh tekent zelf de ontwerpen en laat zich daartoe zeer gevarieerd inspireren. “Het is belangrijk juwelen te creëren die mensen graag willen dragen”. Luisteren naar wat klanten vertellen over hun keuze is een bron van inspiratie, maar ook naaste medewerkers dragen ideeën aan die worden uitgewerkt. De liefde voor en de opgedane ervaring met alle facetten van het juwelenambacht is vanzelfsprekend zeer belangrijk bij het omzetten van een ontwerp naar productie.

Goud en diamant

GioMio beperkt zich strikt tot 18 kt. goud en diamant voor alle creaties. Dat is een heel bewuste keuze omwille van de edele oorsprong van die basismaterialen, maar ook omwille van de ambachtelijke knowhow dewelke nodig is om ze te verwerken. Het werken met goud en diamant geeft een bijzonder gevoel van magie en betrokkenheid. De tijd nemen om de verwerkte materialen een uitzonderlijke expressie te geven in elke creatie wordt beloond met een unieke aantrekkingskracht, kenmerkend voor de 100% handgemaakte GioMio juwelen. De finesse van diamant zetten, het zich eigen maken van speciale technieken voor het zetten tot zelfs het in huis ontwikkelen van dergelijke technieken, zijn essentieel om de visie van Georges Sabbagh te verwezenlijken.

Een goed gevoel opwekken

GioMio wil alles behalve het zoveelste commercieel juwelenmerk zijn. Vanuit het ontwerp stimuleren de verschillende collecties een goed gevoel bij wie ze draagt. De collecties evolueren voortdurend, groeien of worden gestroomlijnd volgens de reacties van het publiek. Uniek is de aandacht voor een optimale pasvorm van de juwelen. GioMio ontwikkelde een creatieve en technologisch innovatieve oplossing voor zowel ringen als armbanden. Of het juweel ‘s ochtends of ‘s avonds gedragen wordt, op een zomers terras of bij een sneeuwbar, de pasvorm is steeds perfect. Georges Sabbagh classificeert zijn collecties als ‘medium high’, wat niet uitsluit dat de ambitie er is om door te groeien naar ‘high high’, wanneer de klanten aangeven dat ze dat willen. De verkoop van GioMio loopt exclusief via gespecialiseerde juweliers.

Meer info :
www.giomiogioielli.com
Instragram: @giomio