Citizen: de kracht van een wereldspeler

Citizen, met Japans origine, is wereldwijd vertegenwoordigd in 130 landen en al meer dan een halve eeuw aanwezig in de Europese markten. Het merk wordt gekenmerkt door een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding, een eigen identiteit en innovatieve technologieën.

Sinds 1918 volgt Citizen de filosofie ‘Better starts now’. Dat staat voor een onafgebroken engagement voor verbetering. Zo werd iets meer dan drie jaar terug de volledige collectie herdacht om ze een nog sterkere identiteit te geven en optimaal af te stemmen op de verwachtingen van de markt. De al decennia lang gevestigde waarde in de horlogewereld spreekt een zeer breed publiek aan dankzij de uitzonderlijke kwaliteit/prijsverhouding en voortdurende vernieuwing.

Citizen speelt al deze troeven uit via kwalitatief hoogstaande verkooppunten. De horlogezaak krijgt een sleutelrol toebedeeld in de relatie met de eindklant. Citizen beoogt met zijn veroveringsstrategie een 150-tal verkooppunten in België, vanzelfsprekend met het grootste respect voor de individuele werkgebieden van elk van hen.

Citizen, een toonaangevende speler op het gebied van technologie, lanceerde in 1976 ’s werelds eerste analoge horloge, aangevoerd door licht.. Het gepatenteerde ‘Eco-Drive’ uurwerkmechanisme laadt zowel met natuurlijk- als kunstlicht, zelfs met een zwakke lichtbron. Volledig opgeladen blijft het tot 6 maand functioneren in het volstrekte donker.

Citizen is wereldwijd het grootse horlogebedrijf dat het volledige productieproces overkoepelt

‘Radiotechnologie’ werd in 1993 door Citizen voorgesteld en synchroniseert de horloges met de standaard atoomklok voor een uiterst precieze tijdsaanduiding met een afwijking van slechts 1 seconde over één miljoen jaar!

‘Satellite Wave’ is een technologie die uurwerken met het netwerk van GPS satellieten connecteert en zo een tijdsignaal ontvangt waarmee ze steeds de juiste tijd en datum weergeven, ongeacht de plaats waar men zich op aarde bevindt. Citizen horloges met ‘Satellite Wave’ hebben slechts 3 seconden nodig voor het ontvangen en verwerken van het satellietsignaal, wat Citizen wereldwijd recordhouder maakt. ‘Super Titanium’ is een door Citizen gepatenteerd hypoallergeen materiaal dat 40% lichter en 5 x sterker is dan staal. Het is roestvrij en bestand tegen krassen.

TSUYOSA voor een kleurrijke dag

TSUYOSA. “Force”, in het Japans, is de naam die Citizen heeft gekozen voor zijn nieuwe collectie automatische horloges, aangeboden voor € 299,-, die een leidende positie claimt in het sport-chique segment. Verkrijgbaar in vier totaal trendy kleuren, geel, groen, blauw en zwart, heeft de collectie sinds de lancering een ongekend succes gehad voor het Japanse merk.

Deze wijzerplaten in popkleuren hebben een display met een minimalistische esthetiek, met een dubbele markerindex op 12 en 6 uur, in harmonie met de elegante afwerking van de wijzers. Een ander kenmerk: de kleine holte van de datum op 3 uur, waarvan de leesbaarheid perfect is dankzij het vergrootglas dat is geïntegreerd in het bolvormige saffierglas van het horloge.

De kast van 40 mm gaat over in een schakelarmband met vouwsluiting, beide van gepolijst roestvrij staal. TSUYOSA-horloges zijn gebouwd rond een automatisch kaliber 8210, zichtbaar door de transparante achterkant van de kast. Een kwaliteitsprijs die alle concurrentie trotseert, signatuur van het huis. Het lijdt geen twijfel dat de neoretro-stijl van deze nieuwe collectie horlogeliefhebbers zal bekoren.