Buddha to Buddha – meer dan een sieradenmerk

Het Nederlandse sieradenmerk Buddha to Buddha bestaat volgend jaar 25 jaar.
Dat viert het met verschillende limited editions en uitbreidingen van collecties.

Buddha to Buddha is in 1997 ontstaan en staat voor vakmanschap, creativiteit, bezieling en kwaliteit. ‘Als ik terugkijk op de afgelopen 25 jaar hebben we zoveel mooie herinneringen dat we de komende 25 jaar nog bezig zijn om alles te laten zien’, zegt Batul Loomans, oprichter van het merk. ‘Maar we zijn ook bezig met het hier en nu. En waar we als merk nog steeds naartoe willen groeien. We zijn nu veel bezig met duurzaamheid en hoe Buddha to Buddha de wereld een stukje beter kan maken.”

Topkwaliteit door vakmanschap

Vakmanschap is de kern van de sieraden van Buddha to Buddha. Een geolied team van ontwerpers, ontwikkelaars en zilversmeden werken van bij het eerste ontwerp tot de uiteindelijke ontwikkeling samen om unieke, handgemaakte sieraden te creëren. Dat is een intensief traject, maar het resultaat is des te mooier.

Trendy nieuwigheden

Ter ere van deze bijzondere verjaardag worden volgend jaar diverse limited editions gelanceerd. De toevoegingen van dit jaar liggen in lijn met de huidige tijdsgeest maar blijven tegelijk trouw aan de kern van het merk zelf. Grote schakels, het beste leer en combinaties met 14-karaat goud. Naast de limited edition Spinel-armband is de Chain-familie aangevuld met een Chain XL-armband, een collier, een XS-ring en grote oorringen. Ook de bekende George collectie werd uitgebreid evenals de Easyfit kledinglijn. De armband George Texture krijgt een boeiende twist door de structuur op de schakel. De armband komt trouwens met een bijpassende ring en cuff-armband. Nieuw in het leersegment zijn de armbanden Barbara Double Leather en Katja Knot Mix Silver/Leather. Het zijn zorgvuldig geweven armbanden van koeienleer. Twee nieuwe ringen – Triple mini en Multi Chain Nathalie maken de huidige collectie compleet.

Nog persoonlijker

Tot slot biedt het bekende Nederlandse merk sinds december dit jaar ook aan om diverse sieraden voor consumenten te graveren. Het is dé manier bij uitstek om de sieraden nog persoonlijker te maken en om aan een blijvend sieraad ook een blijvende boodschap toe te voegen. Een ideaal geschenk voor de feestdagen misschien?