Rodania back to the future

Prestige, rodania, horloges

RODANIA viert zijn negentigste verjaardag, meer dan een mijlpaal voor deze vertrouwde naam met rijke geschiedenis, want meteen het begin van een nieuwe jeugd. Met ‘New RODANIA’ hebben drie ervaren partners een uitdagend project opgestart, dat het merk naast een rijke geschiedenis ook een hoopvolle toekomst zal schenken.

Enkele maanden geleden werden op initiatief van Christian Frommherz overnamegesprekken opgestart. Christian eigenaar van twee productiecentra en verschillende ‘Swiss Made’-merken, waaronder Roamer en Jacques du Manoir. De gesprekken zijn inmiddels succesrijk afgerond met de geboorte van ‘New RODANIA’.

Gegroeid uit ervaring en Zwitsers-Belgische vriendschap

‘New RODANIA’ is gegroeid vanuit de waardevolle inbreng van Jan Ausloos, een trouw medewerker bij Montebi, waar hij al meer dan 40 jaar werkzaam is. Daarnaast stapte Patrick Gelder, eigenaar van Gtime en nu verdeler van RODANIA voor de Benelux en Frankrijk in het uitdagende project.

Het partnership heeft als doel om RODANIA een nieuwe toekomst te schenken. Daartoe wordt een gezamenlijke nieuwe structuur opgezet onder de werknaam ‘RODANIA International’. De onderneming zal een dubbele thuis hebben: enerzijds de kantoren van Gtime gelegen in Overijse en anderzijds Wallbach, gelegen in de Zwitserse regio Basel.

De collectie van ‘New RODANIA’ telt meer dan 120 referenties en bouwt verder op de rijke geschiedenis van het negentigjarig merk. Het vertrouwde DNA van RODANIA wordt met groot respect behouden: kwalitatieve producten met een Zwitsers binnenwerk voor zowel dames als heren, gekenmerkt door een sportief of klassiek-elegant design, aangeboden tegen zeer toegankelijke prijzen binnen een prijsvork van 99 tot 349 euro. Alle RODANIA-horloges genieten een exclusieve waarborg van vijf jaar (3+2 jaar).

Historisch verankerd, hedendaags communicatief

‘New RODANIA’ koestert de naamsbekendheid van het merk en zal ruim investeren in het uitdragen ervan om de verkoop te stimuleren. Alle moderne communicatiemiddelen als sociale media, sponsoring, product placement, enz. zullen ingezet worden om onze doelstellingen te behalen. Daarnaast worden instrumenten die zich in het verleden bewezen hebben – denk maar aan wielerwedstrijden, catalogi voor de consumenten, wedstrijden, beperkte edities, POS-materiaal,… – zeker niet vergeten.

De drie nieuwe eigenaars zijn overtuigd dat de consument positief zal reageren op de nieuwe jeugd van het merk en dit spannende avontuur tot een succes zal laten uitgroeien. Samen met uw ervaring en energie zullen de RODANIA-producten enthousiast onthaald worden.

Prestige, rodania, horloges